ملزومات شماره دوزی- خرازی گلها

با ملزومات شماره دوزی بیشتر آشنا شوید!😍

شماره دوزی که در سراسر دنیا به علت هزینه پایین و ابزارهای قابل دسترس محبوبیت دارد نیازمند ملزومات باکیفیت است تا خروجی خوبی داشته باشد. برای شروع باید در انتخاب نخ کوبلن، پارچه شماره دوزی و بوبین دقت کافی را به عمل آورید. هم چنین برای نظم دهی به ابزار کارتان، استفاده از یک جعبه گلدوزی زیبا توصیه می شود.

ملزومات شماره دوزی

حتما شما هم در مورد هنر شماره دوزی که به کراس استیچ معروف است، شنیده اید یا اینکه از آن در دکوراسیون و زیباسازی فضای منزل خود استفاده کرده اید. شماره دوزی یکی از هنرهای مطرح در جهان است که با ابزارهای ارزان و قابل دسترس می تواند آثار شگفت انگیزی را به کمک دستان توانمند شما خلق کند. کم هزینه بودن یکی از دلایل محبوبیت فراگیر شماره دوزی در بین هنرمندان محسوب می شود. اگر بتوانید با سرمایه گذاری اندک و تهیه ابزار، وارد چرخه ی تولید محصول شوید خود را از درآمد خوبی نیز بهره مند خواهید کرد. شماره دوزی را می توان یکی از زیرمجموعه های گلدوزی دانست اما باید بدانید که مقصود ما گلدوزی یا سوزن دوزی بر روی بستر پارچه های سوراخ دار است و بسیاری از افرادی که دستی در کوبلن دوزی دارند به راحتی می توانند طرح های بی نظیری را با استفاده از شماره دوزی ترسیم کنند.

"<yoastmark

البته نباید این هنر را با کوبلن دوزی یکی دانست زیرا در کوبلن دوزی تنها با یک دوخت کج، دست و پنجه نرم می کنیم اما شیوه ی کار در اینجا به صورتی است که آن را در ادامه شرح خواهیم داد. پارچه شماره دوزی مربع هایی دارد و شما به کمک نخ کوبلن با استفاده از الگوی انتخابی خود، روی مربع های آن را به صورت ضربدری می دوزید. برای آغاز نخ کوبلن، پارچه شماره دوزی، بوبین و جعبه گلدوزی را فراموش نکنید.
می توانید علاوه بر پارچه های مخصوص، از آن برای طراحی سایر پارچه ها و لباس ها استفاده کنید البته شیوه ی خاصی را باید در پیش بگیرید و پارچه ی شماره دوزی را روی آن پارچه ای که میخواهید طرح بیندازید قرار بدهید و سپس دوخت را آغاز کنید. این هنر ملزوماتی هم دارد که باید آن ها را تهیه کنید تا بتوانید یک کار بی نقص و منحصر به فرد را ارائه دهید. برای اینکه آشنایی بیشتری با ملزومات شماره دوزی و ویژگی هایی که باید دارا باشند، داشته باشید ما را در ادامه ی مطلب همراهی کنید.

نمونه طرح های زیبا
نمونه طرح های زیبا

نخ کوبلن

هر چقدر هم که هنرمند باشید و مهارت بالایی داشته باشید شما را از  ابزار کار با کیفیت بی نیاز نمی کند. مهم ترین مرحله در شماره دوزی استفاده از نخ متناسب با کار و با کیفیت است. حتما دیده اید ابزارکار بی کیفیت چقدر می تواند در کاهش سرعت شما اثرگذار باشد و با اتلاف وقت و هزینه، انگیزه ی دنبال کردن هنر مورد علاقه تان را کور کند. در شماره دوزی  می توانید از نخ کوبلن استفاده کنید. مطمئنا نامش برایتان آشناست اما بگذارید مروری بر ویژگی های نخ کوبلن داشته باشیم. نخ کوبلن داری شش رشته است که شما باید با در نظر گرفتن سوراخ های روی پارچه شماره دوزی از یک تا شش رشته نخ کوبلن استفاده کنید. بهتر است وقتی کاغذ دور نخ را هنگام استفاده باز می کنید آن را دور نیندازید؛ چون ممکن است در آینده مجبور به تهیه ی مقدار بیشتری نخ کوبلن شوید. پس بهتر است از ابزار یکسان استفاده شود.

نخ کوبلن
نخ کوبلن

پارچه شماره دوزی

و اما آنچه که هویت این هنر را می سازد در واقع همان پارچه شماره دوزی است که توصیه می شود حتما تناسب بین پارچه شماره دوزی و سوزن دوخت را رعایت کنید و در انتخاب پارچه دقت و حوصله کافی را در پیش بگیرید تا یکی دیگر از قطعات پازل این هنر محبوب را به خوبی بچینید.
پارچه شماره دوزی فرم مخصوص به خودش را دارد و چهارخانه و سوراخ دار می باشد‌ که در رنگ های متنوع در بازار دیده می شود. هم چنین سایزهای مختلفی از آن وجود دارد که اصطلاحا برایش واژه ی کانت را به کار می بریم. این را توجه داشته باشید که با بزرگ شدن عدد کانت پارچه شماره دوزی به همان میزان بافت آن ریزتر خواهد بود. جا دارد این نکته را هم یادآور شویم که شما می توانید از پارچه های مذکور در گلدوزی با دست هم استفاده کنید. پارچه های شماره دوزی از نظر میزان آهار هم با هم تفاوت دارند. آن هایی که آهار کمتری دارند به نسبت نرم تر هم هستند و پارچه های با آهار بیشتر از نرمی شان کاسته شده و رو به ضخامت میروند که بسته به نوع کاری که قرار است انجام شود می توان بهترین انتخاب را به عمل آورد.

پارچه شماره دوزی
پارچه شماره دوزی

بوبین

بوبین راه نجات شما از گره های کور است. دقت و ظرافت در این هنر جایگاه ویژه ای دارد. می توانید از ابزارهایی مثل بوبین کمک بگیرید که دقت عمل شما را افزایش و کارتان را راحت تر کند. حتما شما هم با این مشکل مواجه شده اید که هنگام کار نخ هایتان گره می خورد و مجبور می شوید تمام کارتان را متوقف کنید تا مشکل شما رفع شود. برای اینکه این پروسه ی طاقت فرسا برایتان پیش نیاید پیشنهاد ما به شما استفاده از ابزاری به نام بوبین است. بوبین های شماره دوزی دقیقا همان چیزی هستند که از گره خوردن نخ ها و هدر رفتن زحمتتان پیشگیری می کنند. بوبین ها در انواع مختلفی وجود دارند و شما می توانید برای مثال از بوبین های چوبی یا مقوایی استفاده کنید. هم چنین طرح های مختلفی از آن ها نیز وجود دارد که جلوه ی محیط کاری را برایتان متنوع خواهد کرد.

بوبین
بوبین

جعبه شماره دوزی

نظم در هر کاری تمرکز شما را افزایش می دهد. در نظر داشته باشید کارهایی که ظرافت بالایی دارند نیازمند یک ذهن آرام و مرتب هستند. هنر ظریف شماره دوزی هم از این قاعده مستثنی نیست. هرچقدر اطرافتان خلوت تر و ابزارهای مورد نیازتان در دسترس باشد با حوصله ی بیشتر سفارش های کاری خود را انجام می دهید. حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از توقف پروژه ی هنری و آغاز آن در موعد زمانی دیگر، گم شدن وسایل لازم بخش جدایی ناپذیری از بازه ی زمانی خاصی است که برای کار اختصاص داده اید. ما به شما جعبه شماره دوزی را توصیه می کنیم‌. زیرا جعبه شماره دوزی علاوه بر نظم دهی با زیبایی بصری که به میز کارتان می دهد، لحظات لذت بخش تری از هنرنماییتان را رقم خواهد زد. جعبه شماره دوزی در یک مجموعه ی کوچک که فضای کمی را اشغال می کند، نخ ها و بوبین هایتان را سامان می بخشد.

جعبه شماره دوزی
جعبه شماره دوزی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop
Sidebar
0 لیست علاقه‌ها
0 سبد خرید
×

پشتیبانی واتس آپ خرازی گلها

×