دو عدد عروسک به رنگ های متفاوت

درآمدی شگفت انگیز با عروسک­ سازی در منزل

اسباب­ بازی، وسیله سرگرمی کودکان است و ساخت و استفاده از آن درمیان همه­ افراد قدمتی به­ طول تاریخ دارد. اسباب­ بازی، وسیله­ ای برای بازی­ کردن است که به­ طور معمول به ­وسیله کودکان مورد استفاده قرار می­گیرد و در رشد و شکوفایی استعداد­هایشان به­ آن­ها کمک میکنند.اگر علاقه­ مند یه کار­های گرافیکی و هنر باشید، می­ توانید با خواندن این مقاله که تجربه یکی­ از عروسک­ سازان جوان کشور است شما هم یک کسب­ و­کار هنری شروع کنید که یک نمونه می­توان به عروسک سازی در منزل اشاره کرد.

این خانم هنرمند برای خود یک شعار انتخاب کرده ­است:(( بدون­ شک اگر دختر­ها نبودند تمام عروسک­های جهان یتیم می­ماندند)) قبل از­هر چیزی باید عاشق تک­ تک عروسک­ هایی که می­سازید باشید. با ترکیب و خلاقیت می­توانید عروسک­ های منحصر­به ­فردی با برند خود بسازید. از­ آن­جایی که عروسک­سازی به روش­های مختلفی انجام می­شود باید درنظر داشته باشید که چهر­نوع سبک­هایی می­خواهید تولید و عرضه کنید.در­حقیقت داشتن دانش اولیه و کسب آگاهی بالا در این حوزه می­تواند در پیشرفت کار یک عروسک­ ساز بسیار تاثیر­گذار باشد. در این مقاله از مجله خرازی گلها قصد داریم با شما درباره عروسک سازی در منزل و درامد از این راه با شما صحبت کنیم.

دو عدد عروسک آبی کوچک

درآمد عروسک­ سازی

امروزه افراد زیادی با درست­ کردن اسباب­ بازی و عروسک­ سازی در منزل، به کسب درآمد می­ پردازند و این ایده بسیار سودآور و خلاقانه بوده و برای کسانی­ که به دنبال کار در منزل هستند، بسیار مناسب است. عروسک­ سازی یکی­ از مشاغل بسیار محبوب، شیرین و بسیار لذت­بخش است که علاوه­ بر درآمد بسیار خوبی که دارد، انجام آن باعث می­شود تا روحیه بهتری پیدا کنید و به ­کار خود عشق بورزید.

کار عروسک­ سازی در منزل با درآمد بالایی همراه است و می­تواند شغلی بسیار موفق باشد؛ در­واقع شما با شروع این­کار و تلاش برای توسعه­ دادن کار خود می­توانید به­ سود قابل­ توجهی دست پیدا کنید. تمامی این ­موارد نشان می­دهد که کار عروسک­ سازی با درآمد بالایی برای شما همراه است و با استقبال افراد مواجه خواهد­شد. تقاضا برای تولید عروسک از گذشته تا­کنون در­حال نوسان بوده است؛ با­این وجود شما می­توانید با تولید عروسک­ های زیبا و با­ کیفیت در منزل خود، مشتریان بسیاری را جذب کنید.

ابزار زیادی برای معرفی این کسب­ و­کار خانگی در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ فضای مجازی معرفی کار­های کوچک خانگی به مخاطبان را بسیار راحت ساخته است. شما می­توانید با انتخاب شغل عروسک سازی در منزل خود  در­آمد قابل­ توجهی داشته باشید و با تولید عروسک­ های هنری به شکل سفارشی یا در تولید انبوه رضایت مخاطبان خود را جلب نمایید.

ایده ­پردازی و طراحی اولیه در خصوص عروسک­ سازی در منزل 

شما می­توانید با تهیه وسایل مورد نیاز در خانه خود، به تولید عروسک­ های زیبا بپردازید. کسانی­ که می خواهند  در این زمینه فعالیت کنند، باید مهارت­ هایی از قبیل توانائی استفاده از تکنیک­ های مختلف، خلاقیت و تغییر و تحول در ذهن جهت کشیدن طرح­ های اولیه­ ساختار­ اسباب­ بازی را دارا باشد.

در­واقع عروسک­ ساز کسی است­ که بتواند از عهده طراحی الگوی بدن جانداران، ساخت اسکلت بدن، برش و دوخت­ و پشت ­رو کردن پوشش بدن، پر کردن قسمت های مختلف ، ساخت سرواتصال آن به بدن، پرداخت اولیه­کار، شخصیت­پردازی، دوخت و آرایش موی­سر، ساختن­کلاه، کفش عروسک و ساختن انواع عروسک­ های نمایشی، انگشتی و توانایی موزیکال­ کردن آن­ها برآید.

فهرست توانایی شغلی

  • توانایی شناخت جنس و رنگ پارچه­ های مصرفی
  • توانایی طراحی و با کپی­ برداری الگوی عروسک از مدل
  • توانایی رسم الگوی بدن جانداران
  • توانایی دوخت پوشش بدن عروسک
  • توانایی اسکلت­ گذاری در داخل عروسک
  • توانایی شخصیت ­پردازیی عروسک
  • توانایی برش، دوخت و تزئینات لباس عروسک­ ها
  • توانایی شناخت انواع عروسک­ های نمایشی

همان­طور که اشاره کردیم عروسک­ سازی در منزل یکی­ از شغل ­های دوست­ داشتنی است که ­انواع مختلفی هم دارد. شما می­توانید با وسایل متنوع عروسک ­های مختلفی را تولید کنید و­حتی با اسم­ گذاشتن روی آن­ها و دادن یک­سری ویژگی و خصوصیات به ­آن­ها جان بدهید. عروسک­ها طرفداران زیادی دارند و امروزه فقط مختص کودکان نیستند و خیلی از بزرگسالان هم عاشق این کالای دوست­داشنی هستند.

دو عدد عروسک دختر و پسر

مواد لازم برای عروسک­ سازی در منزل

همانطور­که می­دانید، امروزه صنعت ساخت عروسک بسیار پیشرفت کرده و لحظه­ به­ لحظه هم سیر صعودی را به خود گرفته است. در حقیقت، سازندگان عروسک معمولا هزینه مواد مورد استفاده برای ساخت عروسک را دو ­برابر می­کنند. با­این­ حال، اگر عروسک پیچیدگی خاصی داشته باشد یا اگر عروسک­ ساز بتواند از تکنیک  هایی  استفاده کند که شخص دیگری از­آن­ها استفاده نمی­ کند، در این صورت آن­ها می­ توانند براساس فعالیت خود، هزینه بیشتری را تقاضا کنند.

در وهله ­اول به منظور بررسی و شروع کار لوازم عروسک­ سازی در منزل ،  لازم است بدانیم این وسایل شامل چه­ مواردی هستند. برای برخی مراحل یا طراحی برخی عروسک­ ها می توانید از چرخ خیاطی استفاده کنید اما در مواردی، ساخت عروسک کاملا با دست قابل انجام است. در ابتدا سعی کنید الگوی مناسبی برای عروسک خود تعیین کنید. پایه الگو مناسب با عروسک شماست؛ بنابراین قبل از تغییر این الگوی پایه، بهتر است لوازم عروسک­ سازی  جهت ساخت الگو را برای خود مشخص کنید.

اساسی­ ترین ابزار برای شروع کار، یک نوار اندازه گیری است. قبل­ از این­که لوازم موردنیاز خود را تهیه کنید، باید ابعاد و اندازه قسمت­های مختلف عروسک را خود را بدانید. شما باید قطعات الگو را تغییر دهید. این کار بهتر است با مداد و روی کاغذ انجام شود. بیشتر اوقات می­توان روی کاغذ طراحی دقیقی را ایجاد کرد و یک نسخه­ نهایی تمیز را به­ عنوان الگو در نظر گرفت.

اگر­چه می­ توانید برای قطعات الگوی خود از کاغذ استفاده کنید، اما می­ توانید از پارچه هم به­ عنوان الگو استفاده کنید. سعی کنید بعد از مشخص ­کردن الگو کار خود را برای ساخت عروسک آغاز کنید. وسایلی که برای ساخت عروسک نیاز دارید: سوزن، مهره­ های کوچک، نخ­گلدوزی، پارچه و …….

دو عروسک پیرمرد و پیرزن

سخن پایانی 

در­حقیقت، فر­آیند  عروسک­ سازی در منزل فرآیندی است که افراد بسته به سلیقه و ذوق هنری خود به ساخت­ و طراحی­ های هنری می­ پردازند. آن­ها به­ طور معمول از لوازم عروسک­ سازی، از قبیل، پولیش، نمد، بافتنی و … برای طراحی استفاده می­کند. می­توان گفت ابزار اصلی برای ساخت عروسک، تهیه الگو اولیه و سپس لوازم دیگر برای طراحی آن است.

انتخاب نوع پارچه مناسب برای ساخت عروسک، یکی دیگر­­از مواردی است که باید دقت فراوانی در حین خرید آن به ­عمل آید چرا­که نمی­ توان تمام عروسک را با با یک نوع پارچه امروز تهیه کرد. در واقع الگوی صحیح در حین ساخت عروسک موجب می­ شود، هم­دوخت آن به درستی انجام شود و هم­ اینکه موجب می­شود در نهایت کار تمیز و همچنین زیبایی به­ عمل آید. در آخر این که فروشگاه اینترنتی خرازی یکی از معتبر ترین فروشگه ها در زمینه خرید لوازم خرازی  بوده و کلیه افرادی که در زمینه خیاطی و دوخت لباس فعالیت می کنند می توانند با مراجعه به این فروشگاه با بهترین قیمت و کیفیت خرید خوبی را داشته باشند.

2 thoughts on “درآمدی شگفت انگیز با عروسک­ سازی در منزل

  1. خیلی قشنگن
    منم دو هفتس بعنوان هنرآموز دارم بصورت مجازی ساخت عروسک رو آموزش میبینم و چون علاقه دارم زود یاد میگیرم
    مقاله و مطالب شماهم بسیار خوب بود
    انشالله خوب یاد گرفتم توی خونه کار عروسک سازی رو شروع میکنم😍
    ممنون از شما

    1. اره خیلی ،
      خیلیم عالی ، یکی از بهترین کارهایی هست که میشه تو خونه انجام دادر ، خودشم روحیه کاری رو بالا میبره ،
      ایشالا که موفق باشید 🙏🥰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop
Sidebar
0 لیست علاقه‌ها
0 سبد خرید
×

پشتیبانی واتس آپ خرازی گلها

×