گونیا اشل خیاطی

طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقمند به خیاطی هستید، احتمالا تا الان نام گونیای خیاطی را شنیده‌اید. یادگیری علم خیاطی نیز مانند دیگر علوم در ابتدا کمی پیچیده به نظر می‌رسد. به‌طوریکه برای شروع آن در ابتدا باید چندین و چند ابزار مختلف را بشناسید و در نهایت با استفاده صحیح از این ابزار کار خیاطی خود را شروع کنید. در مقاله‌ای که پیش روی شما قرار دارد سعی بر این بوده است که توضیحی مختصر اما مفید از طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی به شما داده شود.

در ذیل دید کلی نسبت به گونیا اشل به شما داده می‌شود و سعی ما بر آن است که با نشان دادن تصویری از الگو‌های پرطرفدار و کاربردی منظور خود را به شما عزیزان ابلاغ داریم. در مقالات قبلی با شما درباره ی کاربرد انواع نخ خیاطی صحبت کرده بودیم در ادامه قرار است به کاربرد و معرفی یکی دیگر از ابزار های خیاطی یعنی گونیا اشل خیاطی بپدازیم.

گونیا اشل خیاطی چیست؟

مانند هر بح‍ث دیگری ابتدا باید مطلب خود را شرح دهیم. برای شروع باید بدانید که گونیا اشل انواع و اقسام مختلفی دارد که شاید کاربردهای متفاوتی داشته باشند. اما برای خیاطی، ما تنها به یکی از این طیف نیاز داریم که با نام گونیا اشل شناخته می‌شود.

گونیا اشل نامی کوتاه اما انواع و اقسام متفاوتی دارد. برخی از آن‌ها هم نواحی منحنی و هم خطوط قائمه را شامل می‌شوند و برخی دیگر تنها به خطوط منحنی بسنده کرده‌اند. با این وجود نوعی از گونیا که هردو حالت (منحنی و قائمه) را شامل می‌شود پرطرفدارترین است.

همه ما از دوران مدرسه می‌دانیم که گونیا برای کشیدن خط‌های عمود مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خیاطی نیز برای کشیدن الگوی دوخت به ظرافت خطوط عمود نیاز داریم به عبارتی، برای اینکه الگوی خیاطی بی‌نقصی را تهیه کنیم یقینا به ابزاری مانند گونیا نیازمند هستیم. چه دانشجوی خیاطی و چه خیاط باشید، برای رسم الگو خطوط آن را لازم دارید؛ اما ممکن است گاهی نیز بخواهید الگوی خود را در اندازه‌هایی کوچکتر از اندازه واقعی رسم کنید.

به هنگامی که کار خیاطی را شروع می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که نمی‌توان همه الگوها را به مقیاس بزرگ و واقعی کشید. به همین دلیل ما از مقیاس‌های کوچکتر مانند یک دوم و یک چهارم برای این الگوها استفاده می‌کنیم. به همین دلیل گونیا اشل با این دو مقیاس تهیه شده و برای سهولت کار خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گونیا اشل خیاطی

کاربرد گونیا اشل خیاطی

قبل از اینکه سراغ طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی برویم، بهتر است که اندکی از کاربردهای این ابزار را با یکدیگر بشناسیم. گونیا اشل در بازار به دو صورت پلاستیکی و یا از جنس مقوا پیدا می‌شود. هنگامی که قصد کشیدن خط عمود یا منحنی‌های دقیق را داشته باشید، گونیا اشل برایتان با ظرافت تمام این کار را انجام می‌دهد.

معمولا گونیاهای موجود در بازار صورتی از زاویه قائمه را تشکیل می‌دهند و در عین حال قسمت داخلی را با طرحی منحنی طراحی می‌کنند. این انحنا برای یقه آستین و دیگر قسمت‌هایی از الگو که خطی نیستند بسیار کاربردی است.

یک خیاط احتمالا کاربردهای بسیاری برای گونیا اشل پیدا می‌کند که نام بردن از تمامی آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. با این حال بیایید تا در ادامه به یک الگوی ساده خیاطی که نیاز به گونیا دارد نگاه اندازیم.

الگوی خیاطی

بیشتر بخوانید: خرازی چیست و چگونه بوجود آمده است؟

 

لباسی که در تصویر می‌بینید نوعی لباس با الگوی بسیار ساده و اولیه است. در سمت چپ تصویر انحنایی در قسمت‌های آستین مشاهده می‌کنید. برای دوختی تمیز و بی‌نقص رسم خطوط منحنی آستین‌ها نیازمند دقت فراوان است که این دقت و ریزبینی را گونیا اشل در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که برای رسم این الگو در مقیاس‌های کوچکتر بایستی از گونیاهای مختلف بهره ببرید که طرز استفاده از آن‌ها را در ادامه خواهید دید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید الگویی را در مقیاس کوچکتر از واقعیت رسم کرد. در جواب باید بگوییم که دلایل مختلفی یاعث رسم الگو در مقیاس غیرواقعی خواهند شد. یکی از این دلایل امتحانات دانشگاهی یا آموزشگاهی است که شما باید در برگه‌ای از کاغذ الگوی کاملی را رسم کنید. در این‌صورت نمی‌توان با مقیاس واقعی به منظور موردنظر رسید. بنابراین همراه داشتن گونیا اشل با مقیاس کوچک لازمه امتحانات خواهد بود.

طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی

نوبتی هم که باشد به مبحث چگونگی استفاده از این ابزار رسیدیم. اگر خیاطی ماهر هستید احتمالا می‌دانید که خطوطی که الگو را تشکیل می‌دهند از مهم‌ترین ارکان یک دوخت تمیز به‌حساب می‌آیند. این خطوط گاهی صاف گاهی منحنی و گاهی به‌صورت دایره  هستند. در تمامی این موارد خیاط باید بداند که الگوی خود را چگونه با این ابزار دقیق رسم کند یا به عبارتی طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی را به خوبی بداند.

ازآنجایی که رسم خطوط منحنی بدون ابزار و با دست کاری سخت و غیر دقیق است، خیاطان خبره به سراغ گونیا می‌روند. کافیست مقیاس موردنظر خود را مشخص کنید و با انتخاب گونیا اشل صحیح همان‌طور که اشاره کردیم اقدام به رسم الگوی خود کنید.

طراحی با گونیا اشل

بخش منحنی را طوری تنظیم کنید که با انحنای موردنظر شما همسان باشد. مثلا برای کشیدن یقه‌های مختلف به خطوط منحنی متفاوتی نیاز دارید. به همین صورت برای رسم خطوط عمود برای الگوی اولیه یا الگوهای آماده و از پیش تعیین‌شده می‌بایست خطوط قائمه را با تمام جزئیات رسم کنید. پیشنهاد ما به شما در رابطه با طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی این است که از خیاطان ماهر و الگوهای مختلف کمک بگیرید، چرا که مانند هر علم دیگری برای تهیه دقیق الگو نیاز به کمک حرفه‌ای دارید.

خرید خط کش خیاطی

خط کش هایی که برای استفاده در خیاطی و دوخت و دوز استفاده می شود به طور کلی متنوع بوده و درای انواع مختلفی می باشد ، بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند احتمالا به دنبال بهترین فروشگاه برای  خرید لوازم خرازی می باشند، فروشگاه خرازی گلها یکی از این فروشگاه هاست که با سابقه طولانی در زمینه فروش تمامی لوازم خیاطی مانند نخ و دیگر محصولات در ارومیه فعالیت می کنند که بهترین قیمت را در این حوزه می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

نتیجه‌گیری

مقاله‌ای که در بالا به شما ارائه شد سعی داشتیم توضیحی کلی اما کاربردی درباره طرز استفاده از گونیا اشل خیاطی بدهیم. ابتدا از چیستی این ابزار صحبت به میان آوردیم و بیان کردیم که انواع مختلف گونیا اشل در بازار به چه صورت است.با توجه به این که قیمت خط کش خیاطی به طور کلی در فروشگاه های دیگر متغیر است می توانید این لوازم را با بهترین قیمت در خرازی گلها تهیه کنید.

از انحناها و دوایری صحبت کردیم که در الگوهای خیاطی کاربرد دارند و الگویی ساده را به شما نشان دادیم که در عین سادگی نیازمند دقتی فراوان در بخش‌های آستین بود. همچنین جنس گونیاهای اشلی را برای شما روشن ساختیم و در نهایت به چگونگی استفاده از این ابزار پرداختیم.

خرازی گل‌ها یکی از کامل‌ترین فروشگاه ها در این حوزه می‌باشد که به صورت آنلاین و حضوری برای کسانی که به دنبال  خرید لوازم خرازی در ارومیه  هستند  در خدمت شما عزیزان قرار می‌گیرد. برای مطالب بیش‌تر در زمینه ابزارآلات خیاطی مقالات ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop
Sidebar
0 لیست علاقه‌ها
0 سبد خرید
×

پشتیبانی واتس آپ خرازی گلها

×