دریم کچر رو به آسمان

هر چیزی که باید در مورد ساخت دریم کچر بدانید

ساخت وسایل دست ساز و دست دوز می تواند انرژی خیلی خوبی به برخی از افراد در هر بازه و سنی که هستند بدهد. خیلی از این ادم ها برای این که بتوانند روحشان رو به آرامش برسانند و یک حس خیلی خوبی در زندگی داشته باشند اقدام به ساخت وسایل دست سازی می کنند که هم زیباست و هم حس خوبی را به هرکسی خواهد داد. دریم کچر یکی از این وسایل است که هم می تواند آن را به راحتی تولید و بسازید و هم اگر تلاش بیشتری داشته باشید می توانید آن را به فروش رسانده و درامد خوبی را در این حوزه داشته باشید.

احتمالا در بسیاری­ از فروشگاه­ های اکسسوری ­های تزیینی، دریم کچر را دیده ­اید و جذب شمایل ساده و همچنین خاص شده ­اید. یک دایره چوبی با چند نخ بافته شده  و تعدادی پر بلند که امروزه به ­عنوان یک اکسسوری جذاب برای تزئین خانه یا در ابعاد کوچیک­تر آن به­ عنوان زیورآلات استفاده می­ شود. در­این مطلب می خواهیم  کمی بیشتر از دریم­ کچر، وسایل ساخت دریم­کچر و همچنین ریشه فرهنگی آن بدانیم.

به­ طور کل انسان شیفته رویا و تماشای اتفاقات شیرین در زمان خواب است. اتفاقاتی که از آینده می­ گوید و تصاویر روشن و شادی را در ذهن خلق می­کند. این شیفتگی در­حدی است که بسیاری به ­دنبال تعبیر خواب خود هستند؛ البته به­ شرطی که به­ محض بیدار شدن آن را فراموش نکنند. دریم­ کچر یک اکسسوری ساده تزیینی برای تاثیر برروی خواب است و طبق اعتقادات گروهی از مردمان بومی آمریکا که مانند یک فیلتر کابوس را از خواب شما جدا می­کند.

دریم کچر آبی رنگ

دریم­ کچر چیست

دریم ­کچر( dream catcher ) یک­ شی زینتی بسیار زیبا می­باشد که بومیان آمریکا، سال­ ها پیش شروع به ساخت آن کردند در­واقع نخستین اقوام ساکن آمریکا، سرخ­پوستان اوجی بوایی بودند. آن­ها با الهام گرفتن از تار­های عنکبوت، توانستند دریم ­کچر را بسازند که در زبان­های اوجی بوایی به­ آن کابوس­گیر می­ گفتند. در برخی ­از افسانه ­های قدیمی سرخ­پوستان آمده است که با اتصال دریم­ کچر، زن ­عنکبوتی از بچه ­ها و مردم برروی زمین مقاومت می­کند.

بنابراین مادران و مادربزرگ­ ها­ی سرخ­پوستان شروع به وسایل ساخت دریم­ کچر کردند. در­حقیقت آ­نها دریم­ کچر را از حلقه ­های شاخه درخت بید ساخته و آن را با الیاف و نخ­های طبیعی، به فرم تار­های عنکبوت می ­بافتند. آن­ها کابوس­گیر­های دست­ساز شان را با اشیا­ مقدسی مانند مهره­ ها  و پر­ها تزئین خوبی برای فرزندانشان خواهد بود. همچنین آن­ها معتقد بودند در­ هوا جریان­ های زیادی از انواع  رویا­ها و همچنین کابوس­ ها جاری است و با آویز­کردن این دریم ­کچر­ها و با تابش نور ماه به­ آن­ها، رویا­ها از سوراخ ­های دریم ­کچر گذشته و کابوس ­ها درآن گیر می­کنند. به ­صورت تنها رویا­ها و خواب­­های خوب به اشخاص خفته می­ رسند و کابوس­ هایی که در­ دام دریم ­کچر گیر کرده­ اند، با طلوع خورشید از­بین می ­روند.

احتمالا بعد ­از شنیدن عبارت ((تاثیر روی خواب)) تصاویر فیلم ((تلقین)) ساخته کریستوفر­نولان در ذهنتان نقش می­بندد. اما جالب است بدانید که تاثیر بر­خواب، تنها یک تخیل سینمایی نیست، بلکه ریشه فرهنگی دارد. در فرهنگ سرخ­پوستان اجیبوایی­ آمریکا، عده­ای به­ دنبال تاثیر بر نوع رویا خود بودند.

این ­اقوام ک ه­از آن­ها به­ عنوان هندی ­های آمریکایی نیز یاد می ­شود، به فرهنگ ­ها و باور­های خاص بومی خود، بسیار پایبند هستند.

دریم کچر رو به خورشید

 

بیشتر بخوانید: درامدی شگفت انگیز با عروسک سازی در منزل

 

وسایل ساخت دریم ­کچر و توضیح هر­یک از آن

ساخت دریم ­کچر واقعا یک پروژه سرگرم­ کننده است که می­ توانید به تنهایی و ­یا به همراه دوستان­تان انجام دهید. شما برای این­کار به ­یک حلقه، مقداری  روبان، نخ  و وسایل تزیینی نیاز دارید. از وسایل ساخت دریم­کچر می ­توانید با پوشاندن حلقه با­ کمک روبان ساتن شروع­ کنید و در ­ادامه با گره ­زدن نخ در امتداد حلقه بافت­ های هدفمند ایجاد کنید.

در انتها کابوس­گیر زیبای خود را با کمک وسایل جانبی تزئین کرده و کارتان را به پایان برسانید. اما وسایل مورد­نیاز را در ادامه معرفی خواهیم کرد و همچنین روش بافتن دریم ­کچر را به ­طور دقیق آموزش می­ دهیم. برای ساخت دریم­ کچر در خانه، نیاز به وسایل خیلی زیاد نداریم. کافی است نگاهی به دور و اطرافمان بیندازیم و از وسایلی­ که داریم بهترین و کاربردی­ ترین استفاده را کنیم.

حلقه: یک حلقه فلزی یا چوبی را آماده کنید. کار با­این حلقه بسیار آسان است و برای ساخت یک دریم ­کچر رویایی بسیار موثر است. اندازه این حلقه در­واقع بستگی به اندازه­ایی که شما مایلید کابوس­گیر خود را درآن ابعاد بسازید دارد.

روبان و چسب: روبان ­ها را می­توانید از جنس ساتن، تور و یا حتی جیر انتخاب کنید در­واقع دست شما برای انتخاب جنس این نوار­ها کاملا باز است و بنا­بر سلیقه خود، می­توانید جنس مورد نیاز را تهیه کنید اما به­ این نکته توجه کنید عرض روبان زیاد بزرگ نباشد و عرض آن باید 8 برابر بیشتر از قطر حلقه باشد.

نخ: توصیه می­ شود از نخ­ های محکم، اما انعطاف­ پذیر همانند نخ­ ابریشم استفاده کنید. طول نخ باید 10برابر قطر حلقه باشد

وسایل جانبی برای تزئین: در­این قسمت می ­توانید از انواع روبان­ ها، انواع مهره­ ها و سنگ­های قیمتی و… استفاده کنید.

فلسفه­ ساخت وسایل دریم­ کچر

رویا­های خوب یا بد می ­آیند و می­روند، اما طبق فرهنگ قبایل سرخ­پوستان آمریکایی، با دریم­ کچر شرایط کمی متفاوت است. این اکسسوری در­واقع یک کابوس­گیر است و همانند یک صافی عمل می­کند . بنابر باور­های قدیمی، تمامی کابوس ­های مخرب درون تار عنکبوتی حلقه چوبی، محبوس می­ شوند و رویا­های شیرین از طریق ریسه­ های پر و مهر، رها می ­شوند و اجازه ورود به ذهن پیدا می­کنند.

کابوس­ های سیاه به ­دام افتاده در شبکه­ های تار عنکبوتی، با رسیدن صبح و تابش نور خورشید، از بین می­ روند. طبق یک باور دیگر، کابوس ­های به دام افتاده در حلقه، از طریق نزدیک­ترین دریچه یا پنجره، از خانه خارج می ­شوند و رویا­های شیرین در حلقه باقی می­ مانند.

 به ­همین دلیل گفته شد، اگر بالای سر کودکی که خوابیده است دریم­ کچر آویزان شود، کابوس به ­سراغ او نخواهد آمد حالا چگونه می­توانیم در منزل دریم­ کچر را درست کنیم؟  با در اختیار داشتن وسایل ساخت دریم­ کچر به­ راحتی می‌توانیم با سلیقه خود یک دریم­کچر درست کنیم. در باور این مردم هوا از رویا و کابوس آکنده است. پس با آویزان کردن این ساخته، رویا­های خوب از درون سوراخ­ های مرکزی کابوس­گیر عبور کرده و به فرد خفته می­رسند.

این وسیله همچنین به ­جهت دسترسی سریع­تر به رویا­ها استفاده می­شد. توجه کنید که زیبایی این حلقه با ریسه­ هایی از اشیای مقدس در فرهنگ سرخ­پوستی همچون پر­های درشت پرنده و مهره ­های رنگارنک کامل می­شود.

چند نوع دریم کچر

بیشتر بخوانید: کاربرد خط کش پیستوله 

 

خرید لوازم دریم کچر

معمولا برای ساخت دریم کچر بهتر است به فروشگاه هایی مراجعه کنید که در آنجا به فروش لوازم خرازی می پردازند، یکی از فروشگاه هایی که بسیاری از افردی که به این وسایل و ابزار نیاز دارند و به دنبال  خرید لوازم خرازی  هستند فروشگاه خرازی گلها می باشد که سابقه بسیار زیادی در این امر تخصصی دارد و می توانید تمامی ابزار ها و لوازم مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و کیفیت از آنجا تهیه کنید.

جمع بندی

شما تا چه­ حد به استفاده از وسایل سنتی و قدیمی در دکوراسیون منزل خود علاقه­مند هستید؟ دریم­ کچر یک­ نوع آویز دیواری دست­ساز و زیباست که پس­ از آموختن ساخت آن با استفاده از وسایل ساخت دریم ­کچر می­توانید تمامی آن را با سلیقه خود درست کنید. در­واقع این اکسسوری زیبا از یک ­حلقه ساخته شده است و به­ عنوان یک شکارچی رویا از آن یاد شده است.

برای زیبایی استایل شخصی یا تغییر حال ­وهوای دکوراسیون خانه، می­توانید از طرح­های متنوع دریم­ کچر استفاده کنید. اکنون که تاریخچه این اکسسوری را می­دانید، بدون شک استفاده از آن برای شما جذاب­تر خواهد بود. ترکیب حلقه هندسه­ وار و پر­های درشت پرندگان، یک تزئین اتفاقی نیست و باور­های بومی، زیبایی این ترکیب را دو­چندان می­کند. با کمک روش­های گفته شده، دریم­ کچر موردنظر خودتان را بسازید و همیشه منحصر­به­ فرد باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop
Sidebar
0 لیست علاقه‌ها
0 سبد خرید
×

پشتیبانی واتس آپ خرازی گلها

×