نخ کاموا رنگی

بهترین مارک نخ چرخ خیاطی

امروزه ما شاهد تولیدات متنوعی از رنگ وجنس در نخ خیاطی هستیم. نخ مهم‌ترین ابزار برای تولیدات پارچه در طرح و رنگ مختلف و مهم‌ترین ابزار در دوخت ودوز است. انتخاب نخ مناسب برای دوخت پارچه بسیار اهمیت دارد. آشنایی با انواع نخ چرخ خیاطی می‌تواند کمک شایانی به ما در زمان دوخت کند. قطعا انتخاب نخ باید متناسب با رنگ وجنس پارچه‌ باشد.گاهی پیش میاید در زمان دوخت لباس نخ پاره می‌شود یا در زمان اتوکشی لباس، نخ آسیب میبیند. دلیل این مسئله انتخاب نادرست نخ در زمان دوخت است.در این مقاله قصد داریم انواع نخ را معرفی کنیم و به شما بگوییم بهترین مارک نخ چرخ خیاطی کدام است.

نخ رنگی

 

همه چیز درباره نخ چرخ خیاطی

نخ رشته‌های نازک و بلندی است که از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می­شوند. الیاف طبیعی در طبیعت به راحتی یافت می‌شود، اما الیاف مصنوعی طی فرایند صنعتی توسط انسان ساخته می‌شود. برای تولید نخ، از پشم، ابریشم، پنبه، پلی استر، اکرلیک، نایلون، استات، کنف، ویسکوز استفاده می شود.

از دید یک خیاط نخ اهمیت ویژه‌ای برای دوخت لباس دارد، زیرا برای دوخت لباس زمان و دقت زیادی لازم است. نخ ها از نظر کیفیت و رنگ انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربرد مختلفی دارند. یک خیاط ماهر با توجه به شناختی که از نخ دارد هر نخ را متناسب با کاربردش انتخاب می‌کند و به دنبال بهترین مارک نخ چرخ خیاطی برای دوخت‌و‌دوز است.

کاموا

انواع نخ چرخ خیاطی

نخ چرخ خیاطی انواع مختلفی دارد. این بستگی به شما دارد که کدام نخ را برای کار خیاطی خود مناسب می­دانید. برای دوخت یک لباس شما باید توجه کنید نخ هم رنگ یا پررنگ تر از رنگ لباس باشد و همچنین نخ باید از جنس خوب و با کیفیتی باشد. زیرا لباس بعد از اینکه توسط خیاط کامل می­شود باید اتو شود. اگر شما نخ بی‌کیفیت و یا ارزان قیمت انتخاب کنید، ممکن است در هنگام اتو کردن لباس تمام دوخت آن باز شود. پس انتخاب بهترین مارک نخ چرخ خیاطی برای دوخت‌و‌دوز اهمیت ویژه ای دارد.

حالا به معرفی انواع نخ چرخ خیاطی می­پردازیم.

  1. پلی استر
  2. نخ نایلونی
  3. نخ پنبه ای
  4. نخ ابریشمی
  5. نخ ریون
  6. نخ فلزی
  7. نخ پشمی

 

نخ پلی استر

نخ پلی استر از مواد مصنوعی تولید شده اما دیده‌شده که گاهی اوقات برای تولید این نخ مواد طبیعی و مصنوعی با هم ترکیب شده اند. از ویژگی های این نخ کش‌آمدن آن است. این نخ  مناسب کار با چرخ خیاطی و  دوخت‌و‌دوز دستی می­باشد. نخ پلی استر در برابر اتوی داغ آسیب‌پذیر است. همچنین این نوع نخ مناسب دوخت لباس‌های پنبه‌ای نمی­باشد، زیرا لباس از جنس پنبه نسبت به این نخ مقاومت کمتری در برابر حرارت و دما دارد.نخ دستبند نیز از جنس نخ پلی استر می باشد .

نخ برای درست کردن دستبند

نخ نایلونی

برای تولید نخ نایلونی از مواد مصنوعی استفاده شده است.  این نخ هم مانند نخ پلی استر، مقاومت کمتری در برابر حرارت و گرما دارد و در دمای زیاد آسیب‌پذیر است. از این نخ در انواع وزن و ضخامت متفاوتی در بازار موجود است. نخ نایلونی برای دوختن انواع پارچه مناسب است. نخ نامرئی هم نوعی نخ نایلونی است که برای جواهر دوزی، لباس عروس و سنگ دوزی استفاده می­شود.  درواقع  هرجا که دوست دارید دوخت کار مشخص نشود از نخ نامرئی استفاده کنید.

نخ پنبه ای

نخ پنبه‌ای از گیاه پنبه تولید شده و از نوع نخ های طبیعی بشمار می­رود. از ویژگی‌های این نخ می­توان گفت که اصلا حالت کششی ندارد و مناسب پارچه‌های کشی نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های این نخ مقاومت بسیار بالای آن در برابر گرما و حرارت است، که این ویژگی خیال شما را بابت اتوی لباس با حرارت بالا راحت می­کند که به لباس شما هیچ آسیبی نمی­رسد. توصیه ما به شما این است که از نخ پنبه‌ای برای پارچه‌های پنبه‌ای استفاده کنید. نخ کوک هم نوعی نخ پنبه‌ای است که بسیار بی‌دوام است. نخ کتان نوعی نخ پنبه است که به مرور زمان پرز خود را از دست می­دهد و اصلا مناسب کار با چرخ خیاطی نیست.

نخ ابریشمی

همانطور از اسم این نخ مشخص است، از ابریشم تولید شده و جزء نخ‌های گران‌قیمت محسوب می­شود. نخ ابریشم حالت کششی دارد و مناسب برای پارچه‌های ظریف و گلدوزی می‌باشد که بخاطر ظرافتش هیچ حفره‌ای در لباس به جا نمی­گذارد. نخ ابریشم هم با مواد مصنوعی تولید می‌شود و هم با مواد طبیعی. در تولید نخ ابریشم مصنوعی از سلولز استفاده می­شود. نخ ابریشم از لحاظ وزن و کیفیت انواع مختلفی دارد. از لحاظ کیفیت می‌توان ابریشم خام، ابریشم هندی و سیگارت ابریشمی زنجیری نام برد.

نخ ریون

این نخ صرفاً جنبه‌ی تزئینی دارد و بسیار ظریف است. از این نخ برای دوختن لباس استفاده نکنید، چون احتمال پاره شدن آن زیاد است. نخ ترویرا نوعی نخ ریون است که برای سردوزی استفاده می­شود.

نخ فلزی

نخ فلزی بسیار ظریف است و همچون نخ ریون حالت تزئینی دارد. از این نخ در گلدوزی و تزئین لباس استفاده می­شود. با شنیدن این اسم نخ فلزی  متوجه می­شوید در تولید این نخ از فلزات براق نقر‌ای و طلایی استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نخ که لازم است آن را بدانید، براق بودن آن است که برای زیباتر شدن دوخت لباس کاربرد زیادی دارد. برای استفاده از این نخ باید از سوزن مخصوص استفاده شود.

نخ طلایی رنگ

نخ پشمی

نخ پشمی را هم می‌توان با مواد طبیعی و هم با مواد مصنوعی تولید کرد. در تولید نخ پشمی طبیعی ازمواد پشم،کرک و برای مصنوعی از ترکیب پشم و پلی استر استفاده می­شود. نخ پشمی نخ ضخیمی است و ضخامت بالایی دارد و برای دوخت پارچه‌های ضخیم استفاده می­شود.  این نخ مناسب دوخت پارچه های نازک نمی‌باشد.

از ویژگی نخ خوب می­توان رنگ شفاف، رنگ ثابت و باکیفیت اشاره‌کرد. نخ شفاف، در اثر شست‌وشو رنگ خود را از دست نمی­دهد. نخ مرغوب و باکیفیت در اثر شست‌وشو و اتوکشی پاره نمی‌شود. پس هنگام خرید نخ به کیفیت آن توجه کنید.

نخ پشمی چند رنگ

 

بهترین مارک نخ چرخ خیاطی کدام است؟

ممکن است در هنگام دوخت لباس نخ خیلی زود پاره شود، همین امر کیفیت کار را کم می‌کند. این مسئله باعث نارضایتی شما و مشتری می‌شود. دراین مواقع نه تنها جنس نخ مهم است بلکه مارک و برند آن هم اهمیت دارد.

نکته مهم دیگری که در انتخاب نخ اهمیت دارد توجه به جنس پارچه است. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین مارک نخ چرخ خیاطی به  سایت golhakharazi.ir مراجعه کنید و نخ متناسب با پارچه و باکیفیت بالا انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

هر چرخ خیاطی، نخ مناسب خودش را دارد و برای اینکه بتوانید نخ مناسب انتخاب کنید باید از دفترچه راهنمای چرخ خیاطی کمک بگیرید تا نخ چرخ خیاطی و سوزن آن مشکلی پیدا نکند، زیرا امکان دارد سوزن چرخ خیاطی بشکند. استفاده از بهترین مارک نخ چرخ خیاطی برای دوخت‌و‌دوز یک از مهم‌ترین گزینه‌ها در انتخاب نخ است.

برای پارچه‌های ظریف از نخ ابریشمی، نخ پنبه‌ای نازک می­توان استفاده کرد و همچنین باید توجه کنید که نخ های ظریف، سوزن مخصوص خود را دارد. برای پارچه های ضخیم  نخ پنبه‌ای” پلی استر” مناسب است.

برای خرید نخ امکان دارد که از شما نمره نخ را سوال کنند. لازم است بدانید منظور از نمره نخ یعنی ضاخمت آن، که معمولا روی بسته‌بندی نخ قید می­شود.

برای نگهداری نخ و همچنین برای اینکه عمر بالایی داشته باشد نخ را در معرض نور آفتاب و گرد‌وغبار قرارندهید. اگر نخ قدیمی است و رطوبت خود را از دست داده، آن را در فریزر گذاشته تا مجدد رطوبت آن باز گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop
Sidebar
0 لیست علاقه‌ها
0 سبد خرید
×

پشتیبانی واتس آپ خرازی گلها

×